Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
-
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
Prodávající:
legendary business s.r.o.
Jaurisova 515/4, Michle (Praha 4), 140 00 Praha
IČO: 19829604
Spisová značka: C 392290/MSPH, Městský soud v Praze
E-mail: info@klimabezuprav.cz
Telefon: +420 735 300 919
Web: www.klimabezuprav.cz
Servisní středisko ČR:
legendary business s.r.o.
Jaurisova 515/4, Michle (Praha 4), 140 00 Praha
IČO: 19829604
Servisní středisko SK:
KLIMA BEZ ÚPRAV
Karpatské námestie 10A
Bratislava – Rača, 831 06, Slovensko
E-mail: info@klimabezuprav.cz
Telefon: +420 735 300 919
Web: www.klimabezuprav.cz
(dále jen „prodávající“)
-
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na adrese www.klimabezuprav.cz (dále jen „internetový obchod“).
-
Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
-
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II. Informace o zboží a cenách
-
Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Prodávající není plátcem DPH; uvedené ceny jsou konečné (bez uplatnění DPH), včetně všech zákonných poplatků a případných nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své povahy nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
-
Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
-
V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Uvedené informace platí pro doručování v rámci území České republiky, pokud není uvedeno jinak.
-
Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne‑li se prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
-
Náklady vzniklé kupujícímu při použití prostředků komunikace na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
-
Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
– prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl‑li předchozí registraci v internetovém obchodě,
– vyplněním objednávkového formuláře bez registrace. -
Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů, způsob platby a doručení.
-
Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kliknutím na příslušné tlačítko (např. „Objednat“/„Dokončit objednávku“). Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění povinných údajů a potvrzení seznámení s těmito obchodními podmínkami.
-
Po obdržení objednávky zašle prodávající na e‑mail kupujícího potvrzení o obdržení objednávky. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím; oznámení o přijetí bude doručeno na e‑mail kupujícího. (Varianta, kdy je smlouva uzavřena již potvrzením objednávky, se nepoužije.)
-
Není‑li možné některý z požadavků v objednávce splnit, zašle prodávající kupujícímu na jeho e‑mail pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a smlouva je uzavřena potvrzením přijetí této nabídky kupujícím.
-
Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku do okamžiku doručení oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Zrušení lze provést telefonicky či e‑mailem na kontaktech prodávajícího.
-
Došlo‑li ke zjevné technické chybě při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat zboží za zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v případě, že bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího o chybě a zašle pozměněnou nabídku. Smlouva je v takovém případě uzavřena až potvrzením kupujícího.
IV. Zákaznický účet
-
Na základě registrace v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu a objednávat zboží; objednat lze i bez registrace.
-
Kupující je povinen uvádět správné a pravdivé údaje a v případě změny je aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím jsou považovány za správné.
-
Přístup k účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem; kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o přístupových údajích. Prodávající nenese odpovědnost za zneužití účtu třetími osobami.
-
Kupující není oprávněn umožnit využívání účtu třetím osobám.
-
Prodávající může zrušit uživatelský účet, zejména pokud jej kupující déle nevyužívá nebo porušuje své povinnosti.
-
Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména z důvodu nutné údržby.
V. Platební podmínky a dodání zboží
-
Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním může kupující uhradit:
-
bezhotovostně bankovním převodem na účet prodávajícího,
-
bezhotovostně platební kartou,
-
bezhotovostně prostřednictvím platební brány Comgate, a.s. (SHOPTET Pay / Comgate),
-
dobírkou v hotovosti při převzetí,
-
v hotovosti nebo kartou při osobním odběru (výdejní místo Zásilkovna/PPL apod.),
-
Skip Pay – využitím služby souhlasíte s obchodními podmínkami Skip Pay; více o zpracování osobních údajů viz informace poskytovatele.
-
Platební brána Comgate, a.s. – dostupné metody:
-
Platba kartou (VISA/Mastercard) na zabezpečeném rozhraní Comgate,
-
Bankovní tlačítka – rychlé převody s okamžitým potvrzením.
Kontakty na poskytovatele plateb:
Comgate, a.s., Gočárova třída 1754/48b, Hradec Králové
E‑mail: platby-podpora@comgate.cz | Tel.: +420 228 224 267
-
Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není‑li uvedeno jinak, rozumí se „kupní cenou“ i tyto náklady.
-
V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží.
-
Při platbě prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů poskytovatele elektronických plateb.
-
V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn připsáním částky na účet prodávajícího.
-
Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu, není‑li sjednáno jinak.
-
[Zrušená EET] Ustanovení o evidenci tržeb (EET) se nepoužije; prodávající vystavuje doklady dle aktuálně platných právních předpisů.
-
Zboží je dodáno:
– na adresu uvedenou kupujícím v objednávce,
– na adresu zvolené výdejny,
– osobním odběrem v provozovně prodávajícího (je‑li umožněno). -
Volba způsobu dodání se provádí během objednávání.
-
Náklady na dodání jsou uvedeny v objednávce a v potvrzení objednávky. Způsob dopravy zvolený na základě zvláštního požadavku kupujícího nese riziko a případné dodatečné náklady na straně kupujícího.
-
Kupující je povinen zboží při dodání převzít. Pokud je nutné zboží doručovat opakovaně nebo jinak než bylo uvedeno v objednávce z důvodů na straně kupujícího, hradí kupující náklady s tím spojené.
-
Při převzetí od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů a případné závady neprodleně oznámit přepravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí kupující zásilku nepřebírá.
-
Doklad o koupi: Prodávající vystaví kupujícímu fakturu (účetní doklad). Doklad bude zaslán na e‑mail kupujícího nebo přiložen k zásilce. Prodávající není plátcem DPH; DPH není na dokladu účtována ani vykazována.
-
Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího okamžikem převzetí.
VI. Odstoupení od smlouvy
Právo odstoupit od smlouvy
U smluv uzavřených na dálku nebo mimo obchodní prostory má spotřebitel podle § 1829 a násl. občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, bez udání důvodu.
Kupující, který od smlouvy odstoupí, musí vrátit zboží nepoškozené, v původním obalu a v nezměněném množství. Zjistí‑li prodávající poškození či neúplnost, může uplatnit přiměřenou náhradu (srážku) za snížení hodnoty zboží dle § 1833 občanského zákoníku, případně odstoupení odmítnout v zákonem dovolených případech.
Právo odstoupit se nevztahuje zejména na:
-
zboží vrácené bez původního nepoškozeného obalu nebo v jiném než nezměněném množství,
-
zboží s porušenými bezpečnostními plombami,
-
zboží hygienické povahy po otevření (např. vitamíny, doplňky stravy),
-
zboží individuálně upravené dle přání kupujícího,
-
zboží, které je svou povahou neoddělitelně smícháno s jinými předměty,
-
komponenty a náhradní díly po otevření originálního obalu,
-
modely částečně či zcela složené kupujícím, výrobky k jednorázovému použití.
Postup pro odstoupení:
-
Zašlete nám e‑mail na info@klimabezuprav.cz s uvedením čísla objednávky a jasným prohlášením o odstoupení.
-
Zabalte výrobek do původního obalu (u 14denního odstoupení musí být výrobek zcela neporušen).
-
Přiložte fakturu nebo dopis s informací, zda jde o odstoupení ve 14denní lhůtě (uveďte číslo účtu pro vrácení peněz) nebo o reklamaci.
Za včasné se považuje odstoupení odeslané v rámci 14denní lhůty. Pokud jste zboží obdrželi, je nutné je zaslat zpět do 14 dní od oznámení odstoupení na adresu prodávajícího. Zboží vracejte jako balíkovou zásilku (ne dopis) a přiložte kopii faktury. Náklady vrácení nese kupující. Zásilky na dobírku nepřebíráme.
Po obdržení oznámení o odstoupení vrátíme kupujícímu všechny přijaté platby bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní. Vrácení plateb může být zadrženo do převzetí vráceného zboží nebo doložení jeho odeslání. Platby vracíme stejným platebním prostředkem, pokud se nedohodneme jinak (nejrychlejší je převod na běžný účet).
Odstoupení u odpařovacích klimatizací (hygienické zařízení):
V případě mobilních odpařovacích klimatizací uvedených do provozu si prodávající vyhrazuje právo na přiměřenou srážku 20–40 % z kupní ceny dle § 1833 občanského zákoníku z důvodu snížení hodnoty (dezinfekce zařízení, výměna filtrů/hygienických částí, technická kontrola a znovuuvedení do prodejního stavu, nemožnost prodat jako nové). Přesná výše srážky bude sdělena po posouzení stavu vráceného zboží.
Specifika prodávaného zboží a způsob použití:
Prodávané zařízení je odpařovací klimatizace využívající princip adiabatického chlazení (odpařování vody). Nejde o kompresorovou klimatizaci s chladivem; nevyžaduje hadici pro odvod teplého vzduchu ani venkovní jednotku. Účinnost závisí zejména na teplotě vody a relativní vlhkosti vzduchu. Pro maximální efekt je nezbytné správné umístění, přísun čerstvého vzduchu a pravidelné doplňování vody dle návodu. Kupující bere na vědomí, že účinek není srovnatelný s kompresorovou klimatizací a závisí na podmínkách použití.
VII. Práva z vadného plnění
-
Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady; zejména že:
-
má ujednané nebo obvyklé vlastnosti,
-
hodí se k účelu uvedenému prodávajícím nebo obvyklému účelu,
-
odpovídá jakostí/provedením smluvenému vzorku/předloze,
-
je v odpovídajícím množství, míře či hmotnosti a vyhovuje právním předpisům.
-
-
Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v rozsahu stanoveném právními předpisy. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, není‑li stanoveno jinak.
-
Je‑li uvedena doba použitelnosti (záruka za jakost), prodávající se zavazuje, že zboží bude po tuto dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo si zachová obvyklé vlastnosti. Běh lhůt neběží po dobu, kdy kupující nemůže zboží pro vadu užívat.
-
Ustanovení o vadách se nepoužijí na vady, pro něž byla sjednána nižší cena, na obvyklé opotřebení, na vady odpovídající míře použití u použitého zboží, na vady, o nichž kupující věděl, nebo které sám způsobil.
-
V případě vady může kupující požadovat:
– opravu zboží,
– výměnu za nové,
– přiměřenou slevu z kupní ceny. -
Kupující může odstoupit od smlouvy, pokud má zboží podstatnou vadu, pokud se vada po opravě opakovaně vyskytne, nebo při větším počtu vad.
-
U nepodstatného porušení smlouvy má kupující nárok na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.
-
Vyskytne‑li se odstranitelná vada opakovaně nebo se vyskytnou alespoň tři vady současně, může kupující požadovat slevu, výměnu nebo odstoupit.
-
Při reklamaci je kupující povinen sdělit, jaké právo z vadného plnění uplatňuje. Změna volby je možná se souhlasem prodávajícího nebo pokud se zvolená oprava ukáže neodstranitelnou.
-
Není‑li oprava nebo výměna možná, může kupující po odstoupení požadovat vrácení kupní ceny.
-
Prokáže‑li prodávající, že kupující o vadě věděl nebo ji způsobil, nárok nevzniká.
-
Zboží zlevněné z důvodu konkrétní vady nelze reklamovat pro tuto vadu.
-
Prodávající přijímá reklamace v kterékoli provozovně, kde je to možné, případně v sídle. Kupujícímu vydá písemné potvrzení o uplatnění a vyřízení reklamace.
-
Prodávající nebo pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů; reklamace musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů, nedohodnou‑li se strany na delší lhůtě. Marné uplynutí se považuje za podstatné porušení smlouvy.
-
Kupující má v případě oprávněné reklamace právo na náhradu účelně vynaložených nákladů; uplatní do 1 měsíce po uplynutí záruční doby.
-
Práva a povinnosti stran se řídí zejména § 1914–1925, § 2099–2117 a § 2161–2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Záruka:
Na elektronická zařízení poskytujeme záruku 24 měsíců od převzetí. Záruku lze uplatnit se záručním listem/fakturou. Záruka se nevztahuje na:
-
fyzické poškození,
-
opotřebení běžným užíváním,
-
vady vzniklé chybným, neodpovídajícím či nedbalým používáním.
Trvá‑li oprava déle než 45 dní, vyměníme výrobek za nový; není‑li to možné, vrátíme kupní cenu.
VIII. Doručování
-
Smluvní strany si mohou doručovat písemnosti prostřednictvím elektronické pošty.
-
Kupující doručuje na e‑mail uvedený v těchto obchodních podmínkách; prodávající doručuje na e‑mail uvedený v účtu kupujícího nebo v objednávce.
IX. Osobní údaje
-
Všechny informace, které při spolupráci uvedete, jsou důvěrné a použijeme je pouze k plnění smlouvy, ledaže udělíte souhlas k jinému účelu. Na e‑mail vám můžeme zasílat obchodní sdělení týkající se obdobného nebo souvisejícího zboží; zasílání lze kdykoli odmítnout. E‑mailová adresa bude pro tento účel uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy.
-
Podrobnosti o zpracování osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů (odkaz ZDE).
X. Mimosoudní řešení sporů
-
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on‑line na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr lze využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím.
-
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení (EU) č. 524/2013.
-
Prodávající je oprávněn k prodeji na základě živnostenského oprávnění; kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XI. Závěrečná ustanovení
-
Veškerá ujednání se řídí právem České republiky. Obsahuje‑li vztah mezinárodní prvek, řídí se právem České republiky; tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z kogentních předpisů.
-
Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
-
Veškerá práva k webovým stránkám (obsah, rozvržení, fotografie, videa, grafika, ochranné známky, loga aj.) náleží prodávajícímu. Je zakázáno je kopírovat, upravovat či jinak užívat bez souhlasu prodávajícího.
-
Prodávající nenese odpovědnost za chyby způsobené zásahy třetích osob do internetového obchodu nebo jeho užitím v rozporu s určením. Kupující nesmí používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz, ani se pokoušet o neoprávněné zásahy do softwaru či bezpečnostních prvků.
-
Kupující přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
-
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
-
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.
Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 17.10 205 (v aktuálně upraveném znění.).
